Thread: Mijn bakkies
View Single Post
  #60  
Old 17-03-2006, 12:35
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Morninglight
De originele AAZ verstuviers hebben inderdaad 2 veren, de 1.9D maar 1. Alle 1.6D/TDs hebben ook maar 1 veer.

2 massavliegwiel met 020 4S bak (dit is wat er op zat):
Compleet: 10.6kg
Vliegwiel: 5.7kg

02A CEX bak met 1 massa G60 vliegwiel met:
Compleet: 15.6kg
Vliegwiel: 9.6kg

Dus 1/3e meer gewicht, ik ben beniewd hoe de motor gaat lopen en reargeren op het pedaal. afdraaien kan altijd nog, misschien rijd ik de koppeling die bij het vliegwiel zat wel eerst op (is niet bijzonder veel meer) en bekijk dan wat ik er mee ga doen.

Mijn streefvermogen? Het was 124.8PK/244Nm Ik wil een voorzichtige gok doen op 150Pk/300Nm.. maar als ik de temperatuurhuishouding goed krijg (en houd) dan zou het misschien weleens meer kunnen worden ) Daarvoor komt er een EGT meter in het uitlaatspruitstuk, 2 voelers in de aan en afvoer van de IC, olieaftapplug temp voeler ipv peilstokvoeler aan een VDO meter en nog een extra koelwatertemp in een slang. Houd de rollenbanken in de gaten op de meetings

Oké ik ga dit topic zeer zeker in de gaten houden, erg leerzaam dit! Zou je ook al je bevindingen wat betreft de temperatuurhuishouding en de uitlaatgastemperatuurmetingen en de daarmee gepaard gaande afstellingen hier willen posten? Wordt het extra leerzaam van voor de beginnelingen! (Waaronder ondergetekende ) Veel suc6 ermee, maar ik heb allang gemerkt dat dit helemaal goed gaat komen...
Reply With Quote