View Single Post
  #26  
Old 15-03-2006, 11:38
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by stijnex16v
Nou hier in Weert zit een bedrijf genaamd Cyupers straalbedrijf. Die kunnen werkelijk alles stralen en hebben zo veel verschillende soorten om te stralen daar dat is niet normaal.

Wanneer er verf afgestraald moet worden wordt dat met grof zand gedaan dus zul je dat beter in je velg zien
Wanneer je lag er af is en er nog even fijn nagestraald moet worden krijg je een mooie voorbewerkt resultaat voor het vervolg proces. 4 velgen stralen kost rond de 50 euro daar (destijds).

Welke verafbijt je nodig hebt om je velgen van verf te ondoen ligt aan de lak die er op zit, als er alleen lak op zit dan gewoon lekker insmeren en laten weken en voorzichtig loskrabben zodat je zo minmogelijk krassen krijgt want die moeten er anders ook weer uit.
Als er toevallig een laagje poedercoat onderzit wens ik je succes. Ik heb het nu ervaren hoe je dat er af moet halen en dat is echt geen pretje zonder de juiste materialen. (ik heb dat nu zelf ervaren met mijn projectje)

1 tip de juiste verafbijt is heel belangrijk ik heb er 3 gehad waarvan er 2 uit de industrie en daarvan is er 1 perfect die werk super de restis gewoon bagger om af te bijten..........

succes


Bij mij zit er motip lak op uit de spuitbus, met grondlak geloof ik.
Welke verfafbijt is dan het beste en tast ik daar niet mijn aluminium van de velg mee aan?
Ik hoorde dat de verfafbijt van Gamma goed is?

Waarme krab ik dat eraf? is dat niet met een schuurspons of een tandenborstel te doen? of moet ik echt plamuurmessen gaan aanschaffen?

Quote:
Originally Posted by THW-bulli
Voor veel mensen misschien een beetje uit de slag, maar toch:

Giessen Straalbedrijf (in Maastricht)



Dit zit er erg goed uit op de site moet ik zeggen!

guote van site:

Straalbedrijf Giessen is gespecialiseerd op het gebied van grit / glasparelstralen en poedercoaten van o.a. frames, velgen en alle andere motoronderdelen. Door de mechanische stevigheid en het optisch fraaie uiterlijk biedt het poedercoaten veel voordelen tegenover andere conserveringsmethoden.
Wij conserveren motoronderdelen altijd volgens een tweelagen-systeem. Na het stralen wordt er
eerst een zinklaag aangebracht voor een optimale roestwering, pas dan wordt de gewenste kleur aangebracht.
Buiten ons assortiment van alle ralkleuren, beschikken we over tientallen specials en metallics.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote