View Single Post
  #8  
Old 03-03-2006, 20:22
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

erwin jouw compressie is te hoog ,simpel .nu heeft een aee blok 9,8 op 1 ,met de originele stalen koppakking .vervang deze door die van de abu (klingerit en 1,5 mm dik ipv 0,5mm)originele verbrandingsruimte is 45,5cc en cylinderinhoud van 1 cylinder is 399,75 cc.(origineel)
met klinerit pakking wordt je verbrandingsruimte 4,6 cc groter .dus (399,75+50.1)/50.1=8,97 op 1
hiermee kun je safe op 0,6 bar rijden , aangezien jouw blok een pingelsensor heeft ,en je nu dus wel op ron 98 moet gaan rijden .
met compressie verlaging van 9,8 op 1 naar 8,97 op 1 zit je op 68 pk dit maal 60%(elke 0,1 bar druk is 10% vermogenswinst grofweg) is dus 110 pk waar je op uit komt .
nu kun je nog wat rommelen met benzine druk en turbo druk op max 0,8 bar alhoewel ik 0,8 al eigenlijk te hoog vind met deze compressie .
nu zijn de drijfstangen van de aee hol uitgevoerd ivm een olie kanaal naar je piston pen lagers (welke hol zijn uitgevoerd ) als je nu in de kop van je drijfstangen een gaatje boort van 1 mm heb je olie koeling op zuigers ,welke beter is dan olie sproeiers onder aan je cylinder .
een olie koeler zou ik wel gebruiken 9rijen is meer dan genoeg .
intercooler van een sharan (de langwerpige versie van 1.8 t )is ruimschoots toereikend
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote