Ik had de pomp van de TDI al uit elkaar genomen en nu ook een foto gemaakt.

De pomp is zover klaar voor de daily, alleen nog de LDA pin en bovenste gedeelte van de pomp vervangen door die van de 1600 en de rest laat ik zo.
Ik ben begonnen aan de in en uitlaat spruitstuk en aan de turbo.
Probeersel: G60 spruitstuk erop.

Maar toen vond ik een spruitstuk van een Golf 1 GTI (DX) en die heeft nog langere inlaat buizen en de collector is groter als die van de G60. Plus de inlaat opening zit aan de andere zijde.
Zelfs het stuk waar je de inlaat slang van de g60 op aansluit is pas op de DX spruitstuk. Dus nu alleen de bypass klep blokkeren en dit stukkie is zover klaar.

Aangezien ik de grote KKK K24 turbo op de daily wil plaatsen voor een economisch verbruik. Moet ik wat aanpassingen doen om alles te monteren.
Om deze turbo op een uitlaat spruitstuk van een 1600 TD in combinatie met de inlaat van de 1.8 GTI motor te kunnen gaan gebruiken moet ik het uitlaat spruitstuk en de turbo op de kop monteren. Dat is het probleem niet, dan maak ik gewoon een andere olie aanvoer leiding (moest ik toch al doen)

Wel moet ik nog iets weghalen op de flenzen zodat de inlaat er bij langs past.

De lucht uitlaat zijde op de turbo schelp zat aan de verkeerde kant dus die maar eens omgedraaid.
Maar kan het voor de rest nog kwaad dat de turbo op de kop zit? Lijkt me niet want ik kan gewoon het gedeelte waar de leidingen in zitten ook 180 graden draaien zodat de aanvoer en retour opening ook weer op de goede plek komen te zitten.

Zo ff omdraaien:

Morgen avond het spruitstuk maar eens verder aanpassen en de leidingen pas gaan maken.
Ik heb de krukas, nokkenas en oliepomp keringen vervangen. Ook nog de distributieriem geplaatst.
De pomp zit erop alleen nog de persklephouders vervangen door die van de tdi. (het wachten is op de keerringetjes.)
De nieuwe achterplaat waar ik de type 1 motorsteun aan vast heb gemaakt zodat de achterplaat niet kan gaan trillen of in de riem kan gaan snijden.

Ik heb de pomp timing op 0.91mm gezet. Ze geven aan voor de AAZ pomp 0.80. Maar ik wil proberen hoe en wat als hij wat vroeger staat.

Ik vond het wel leuk om de afdekkap van de tdi te behouden. Ik moest wel een paar stukjes weg snijden omdat de pom iets hoger is.

Nu nog de waterpomp en de thermostaat vervangen. Dan kan de dynamo steun er weer op en de dynamo zelf. Dan de nieuwe multiriem erop.
Hmmmm mega dip.
Had mijn originele verstuivers verkocht en ik dacht kom die wip ik er even uit. Drie stuks gingen er inderdaad heel gemakkelijk uit alleen cilinder 4 niet die zat echt vast. Zelfs met super Beek power

kwam hij niet los. :-\
Uiteindelijk de verstuiver maar laten overleiden. Er was behoorlijk wat rotzooi in de kop gevallen dat ik maar heb besloten om de kop eraf te pakken. :'(
Goed het resultaat van de vervuiling is zichtbaar:

Na de volgende foto snap je waarschijnlijk wel waarom ik hem eraf heb gepakt.....

Bert zou bert niet zijn als hij dan direct verder gaat:
Kop nu dus maar helemaal uit elkaar halen, direct de kleppen en de klepgeleiding cpntroleren en klepseals vervangen.

De hydrolische klepstoters zien er mooi uit en de cilinderkop is niet gescheurd.
De cilinderkop kaal gemaakt. Nu alleen nog de klepseals eruit. Vervolgens de inlaat en uitlaat spruitstuk even poorten op de openingen in de dieselkop. Dan de in en uitlaat kanalen flowen en dan kan hij gesodablast worden.
Dan de klepgeleiding vervangen en dan kan hij weer in elkaar.