
22-02-2006, 23:05
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
|
|
Quote:
Originally Posted by Moroder
Waarom? Compressieverhouding van een Sdi en een Tdi/Td is hetzelfde. Beide een directe inspuiting dus een compressieverhouding van ongeveer 18-20.
Bij diesels maakt ja niet uit of de compressieverhouding hoger wordt door een turbo. Pingelen kent een diesel niet. Een diesel is een zelfontbrander, en pingelen betekend zelfontbranden.
|
Compressieverhouding is 19,5 : 1 om precies te zijn  En dat geld idd voor zowel een TDI als bijv de 1Z AHU AFN enz enz als wel voor de SDI.
Pas bij hele extreme upgrades moet je gaan verlagen, en dat kan dan via het aanpassen van de zuigers en of een dikkere koppakking. Maar te laag is ook niet goed, durf het omslag punt niet zo te noemen maar ik meen dan je bij 16 : 1 of lager kans het dat er te weinig compressie is om de brandstof te laten ontbranden.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
|