22-02-2006, 21:12
|
 |
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
me eerste keus was n VR6, gewoon omdat ik t geluid prachtig vind en ze zo heerlijk lopen. ok, ze zijn ietsje traag doordat ze zo lomp zijn, maar met bijna 200PK in n MK2 is t best goed vooruit komen.
en wat t blok standaard te kort zou komen aan PK's is met een VR6 makkelijk bij te tunen.
|
vr 2.8 heeft 174pk..
vr 2.9 heeft 190pk..
makkelijk te tunen? kost flinke duiten hoor.. en wil je op de atmo verder bouwen ..weinig resultaat..
Quote:
t grootste nadeel voor mij was echter de versnellingsbak, iets waarover ik eerst niet eens had nagedacht... deze is dus anders dan bij een MK2. ja, logisch zit dr een andere bak in, maar t systeem van de stangenschakeling beviel me prima! k ben nogal een vlotte schakelaar en met de kabelschakeling van n corrie heb ik met dit schakelgedrag nogal snel problemen. t kan iets persoonlijks zijn, k weet t niet... t is iig zo bij mij
|
als jij een ander blok in een golfke kan lepel is de ombouw van de bak een eitje.. wat ook een eitje is..
Quote:
t geladen alternatief viel voor mij eigenlijk al meteen af om de eenvoudige reden dat ik niet echt een van de rustigste straatgebruikers ben, en t blok dus erg snel naar zijn mallemoeren zou zijn. k weet t, tis een prachtig blok, maar in verhouding tot de andere (VR6, KR, PL) ietsje te fragiel
|
een goede g60 is even sterk als een goede 16v/vr
en een slechte g60 is even sterk als een slechte 16v/vr
plus een g60 is een hele fele en zenuwachtige motor dus ideaal bij wat je zoekt..
Quote:
Originally Posted by pedaalemmer
toch ben je met een bestaande 16v goedkoper uit en sneller klaar dan de ombouw die je nu wilt plegen.
|
so true
als ik zo het gehele topic en je bedoelingen doorlees.. en ik wil je niet demotiveren..is dat je beter eerst wat moet gaan sparen.. want je hebt het over dat benzine verbruik geen probleem is maar je wil geen 1000 euro voor een blokje neertellen..
een goede ombouw kost geld..ben bang dat er straks weer een unfinished project te koop staat.. en die zijn er genoeg
tevens verdiep je eens in de materie en niet naar verhalen indianen verhalen gaat lopen luisteren van iemand die de klok heeft horen luiden maar de kittelaar van zijn vriendin niet kan vinden..
MAW koop gewoon een knappe 16v. 
|