View Single Post
  #1  
Old 04-02-2006, 17:05
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default Golf 1 GTI G60 remmen ellende!!

Zoals sommige zullen weten ben ik alweer veels te lang (2 jaar) bezig met mijn GTI 1,met ombouw naar G60.

Niet alleen het blok met bak,maar ook de voor en achterremmen van de G60 eronder...





En daar zit ik nu mee...

Alle leidingen,blokken,schijven zijn nieuw.......klauwen zijn gereviseerd....

Nieuwe GTI 1 hoofdremcilinder gemonteerd...maar pas druk na een paar x pompen,laat je pedaal weer los,begint het feest weer opnieuw.

Hele discussies over gehad,maar het zou moeten werken...niet dus.

Van de week een nieuwe 22mm G60 hoofdremcilinder besteld,want die zou volgens zeggen op een GTI 1 bekrachtiger moeten passen.........dus niet...

Vervolgens zou er een 16V bekrachtiger kunnen passen.........dus gemonteerd...was de aansluiting naar het pedaal ruim 2 cm tekort,met als resultaat dat het pedaal al op de bodem lag...dus die "vork" verlengd tot de juiste maat.

Met volle moed de remmen ontlucht............en toen???Hetzelfde probleem nog steeds dus...!!!!!!!!!!!

Idee.............toen was mn vriend zo slim en helder van geest,en hebben we de leidingen naar achter afgestopt,zodat de cilinder alleen de voorremmen zou bedienen...en dat werkte,pedaal 1cm intrappen,en de remmen stonden vast!!

Dus nu?

Probleem ligt achter.........

Ik heb GEEN aslastbegrenser meer aan mn as....want een scirocco 16V en latere type 1 cabrio's hebben die ook niet...dus dat moet geen oorzaak kunnen zijn.

Wat die auto's wel hebben,zijn van die "tonnetjes" die de druk tussen de voor en achterremmen verdeelt...........iets van 70-30 ipv 50-50..

Zou daar nu het probleem liggen?Nu is het dus 50-50...(ok,niet goed,maar zou in theorie moeten remmen nu,alleen remt achter dan te hard mee)

Of heeft zo'n "tonnetje" meer functies als het knijpen alleen?Houd die ook druk vast?

Wie kan mij nu eens duidelijk en serieus uitleggen hoe die dingen werken??????

HELP!!!
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote