Thread: polo mk2 gt
View Single Post
  #17  
Old 29-01-2006, 00:36
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Jawel, tenminste: dat denk ik toch:

Hoeveelheidsmeter -> Klep in luchtfilterhuis zoals bij 'real G40', NZ en 3f.
(meet dmv het open/dicht gaan van een klep hoeveel lucht er word aangezogen)
(enkelvoudige volume meting)

luchtmassameter -> hittedraadanemometer zoals bij 'latere G40'
(snelheidsmeting + temperatuur -> volume meting + temperatuur kan worden vertaald naar zuurstof 'massa' meting (zelfde snelheid (volume) bij lagere temperatuur = meer zuurstof massa)

luchtweger: Geen idee -> naam doet vermoeden 'weging' = 'massa', maar waarschijnlijk komt t overeen met de hoeveelheidsmeter.


Volgens mij heb je de luchtmassameter en hoeveelheidsmeter verkeerd om

Luchtweger is volgens mij zo'n ding met een rond plaatje, als in Bosch K-Jetronic systeem.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote