
17-01-2006, 11:00
|
Volksforum Triple Action Donor
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
|
|
Quote:
Originally Posted by Rene´
een doodnormale 1300cc autoblok (viercilinder) 13000 toeren laten draaien?????? Lijkt me sterk, tussen een 1300cc auto en een 1300cc motorfietsviercilinder zitten toch noch wel (heel) wat verschillen, die van de motorfiets is veel lichter, ook inwendig, geconstrueerd.
Het hoogste toerental wat mogelijk is bij een autoviercilinderblok is plusminus 8000t/pm, de Honda V-Tec´s halen zoiets geloof ik, maar dan houdt het ook op.
|
Kennis van mij doet mee met de sprinterklasse. Die haalt uit een 1.6 16v toyota blok zonder drukvulling 260 pk's op de testbank. De motor is begrensd tot 11.000 toeren. Er zit garantie op de krukas tot 14.000 toeren. Dus het kan zeker wel.
|