View Single Post
  #1  
Old 06-01-2006, 17:01
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default Wat boffen we toch weer!

Dat we in een tijd wonen van technologische vooruitgang, welvaart en luxe...en een tijd waarin er een nieuwe Muira komt....

damn wat is de muira een natte droom!

Quote:
Originally Posted by autoweek.nl
Lamborghini laat het beroemdste model ooit, de Miura, opnieuw tot leven komen. Op de autoshow in Detroit mag het publiek zich aan het retro-model van de hand van Walter de´Silva vergapen.

In 1966 debuteerde de Lamborghini Miura. De auto, ontworpen door Macello Gandini, is tot op de dag van vandaag het meest bewonderde model van Lamborghini. Walter de´Silva, die sinds kort aan het hoofd staat van de ontwerpafdeling, ontwikkelde deze concept van de Miura in een modern jasje.
Wat Ford eerder deed met de GT40, doet Lamborghini met de Miura. Het oorspronkelijke klassieke model is in een modern jasje gegoten zonder dat het origineel geweld wordt aangedaan.
“De laatste twee jaar dacht ik er over na om de Miura opnieuw te ontwerpen,” zegt Walter de´Silva, die al enige tijd algemeen ontwerpchef is bij Audi, het moederbedrijf van Lamborghini. Sinds december is hij na het vertrek van Luc Donckerwolcke naar Seat, ook de baas over het Centro Stile van Lamborghini. “Directeur Stepahn Winckemann heeft met zijn goedkeuring deze droom laten uitkomen,” aldus de Italiaanse ontwerper die eerder verantwoordelijk was voor de Alfa Romeo 156 en de Seat Altea.
Lamborghini laat er geen twijfel over bestaan dat de auto bij voldoende enthousiaste reacties in productie gaat. De Miura Concept is voorzien van de 6,2-liter V12 met 580 pk die ook dienst doet in de Murciélago.









damn....ik ga ff een pilsje opentrekken en deze foto`s op me gemak bekijken
Reply With Quote