View Single Post
  #5  
Old 03-01-2006, 16:34
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 649
Default

Het enige voordeel is dat je wielen meer in de schermen vallen zodat je wat lager kan. Als je geen verlaagde spindels neemt, dan komt je wiel iets meer naar voren te staan waardoor het tegen je koplampbakken gaat aanlopen. Als je je as versmalt, moet je ook je stuurstangen inkorten. De stangen komen onder een andere hoek te staan en hiermee loop je de kans dat het tegen de onderkant van je tank gaat lopen en de rechter stuurstang krom komt te staan en je de stuurkogels sloopt. Oplossing is de spindels op te boren en er een busje in te zetten zodat je nieuwe type kogels, omgedraaid kan monteren. Dan loopt het allemaal vrij en kan je lekker laag gaan.

Je kan voor een 2"versmalde as gaan, alleen als je dan ook verlaagde spindels neemt, dan zie je geen verschil meer. De spindels komen namelijk 2"naar buiten, hiervoor hebben ze die 2"assen ook bedoeld.

Mijn as is zo smal dat de schokbrekertorens eraf zijn en de schokbrekers aan het binnenscherm vastzitten. Uiteraard wel een plaatje ingelast om de boel te versterken. Zit prima en is sterk genoeg.
Reply With Quote