Thread: vw t1 diesel ?
View Single Post
Old 21-12-2005, 14:45
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru

Send a message via MSN to molenari
Exclamation

Quote:
Originally Posted by lowrider
Ik denk dat het met origineel houden wel meevalt , een motorblok is simpel te wijzigen en terugkeuren is ook geen probleem.

Ik wil me er niet mee bemoeien....maar ik doe het toch

Ik denk dat je wel wat zult moeten -en om dat blok er in te krijgen, dus zo makkelijk heb je dat niet teruggebouwd naar hoe het was. Mijn advies: niet doen! Tenzij je een volledig verbastelde roestbak hebt, dan heb je een excuus: het was toch al een verloren zaak.

Ik ben niet zo'n tune-dude maar in dit geval raad ik toch een getunde type 1 motor aan in plaats van een diesel...yuk, alleen het idee al! Die verlaagde diesel samba heb ik horen en zien rijden, geen porem! Bij zo'n geluid verwacht ik een T3-bouwvakkers bus.

Quote:
Originally Posted by lowrider
En wat tuning betreft ,als je een luchtgekoeld blok wilt tunen kom je met 1000 euro niet zo ver ( carbs van weber kosten nieuw al 500 euro stuk).

Tja, wie in stijl wil rijden moet geld uitgeven. Zo'n spijlbus is ook niet gratis, het zou een beetje jammer zijn als je die wagen nu gaat ont-stylen door er een dieseltje in te lepelen.

OK, it's a free country en het is jouw wagen, maar ik wil je toch aanraden er nog een nachtje over te slapen.

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote