Zo, een updateje is wel weer eens op z'n plaats
De kever is (zoals sommige misschien al gemerkt hebben) helemaal uit elkaar. Dat wil zeggen dat de moter en alles eruit ligt, carroserie eraf ligt, en de bodem helemaal kaal is.
Wat foto's van het splitsen:
De motor hadden we nagekeken nadat we die eruit gelepeld hadden. Deze zag vast, dus ging uit elkaar.
Toen ook maar aan de bodem begonnen met kaal schuren
Ff stof wegwerken, en ik krijg veel hulp van buitenaf
Onderdelen voor de motor gekocht zoals lagerschalen, zuigerveren etc.
Cilinders zitten er alweer op.
Toen wilde we aan de kop beginnen, maar toen zagen we dat het tapend waar de kleppenstooters mee vast zitten gaar was. Zat los, dus kan/kon er niks aan doen

Had bij de VW Specialist hier in Vught een kop gevonden van een 1200, maar die bleek net wat anders. Kortom, wordt aan gewerkt
Intussen ook maar weer wat aan de bodem gedaan. Accuplaat was dun, dus hakken en bakken. Is de eerste keer dat ik gelast heb. In het begin ging het gewoon klote, maar na wat uitleg en oefening bak ik ze nu best bruin

(nog niet als een pro, maar toch

)
Stuk dat vervangen is:
Hier aan het hakken

Het resultaat:
Laswerk aan de bodem is nu bijna klaar, en zal er binnenkort foto's van maken.
Wat staat er verder op de planning
Een staalstraler hier in de buurt vinden, die tevens de bodem in de epoxy primer kan zetten, en eventueel de bodem, assen, stangen, benzinetank, velgen en nog wat dingen in zwarte lak kan zetten....
Genoeg te doen dus. Over een week herfstvakantie, dus dan heb ik wat meer tijd
Hoop dat jullie weer ff up-to-date zijn

Voor meer foto's:
http://kever.sjig.nl/
Mzzl