28-09-2005, 10:59
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Goed verhaal Henny
Dat er aan de buitenkant maar de helft van de vertanding opzit tov de binnenkant, wist ik ook niet. Wel dat het achter maar 10% scheelt: daar zitten 40 of 44 tanden op de torsiestaaf, afh. binnenkant of buitenkant.
Daarbij kan ik er nog aan toevoegen dat alleen voor verlagen geen goed idee is, want er bestaat voor de type 3 vooras niet zoiets als die halve maan vormige plaatjes als 'caster-adjuster'...
Voorover hangen lijkt leuk maar geeft behoorlijk veel meer gevoeligheid voor spoorvorming en vermindert de rechtuit stabiliteit. De bocht insturen gaat wel veel agrressiever :biggrin:
Ergo, achter gaat-ie bij mij ook nog wat omlaag, maar omdat de Vari soms ook echt als werkpaard gebruikt wordt (ik verbouw thuis nogal eens), twijfel ik nog over een hele vertanding verzetten of iets minder dan dat...Gelukkig heb ik al gasdempers rondom.
Nog een tip: op mijn laat model zit op de vooras het sleepoog gelast: die raakte ik met een volle gastank (voorin) al bij een verkeersdrempel, maar met verlagen zeker: die kan je dan beter afslijpen. De stuit heb ik vooraan nu op/in de (koni) demper zitten, zodat ik de originele aanslagrubbers weg kon laten (2 van de 4 waren er toch al afgerot..).
Groeten,
Walter
|