Quote:
Originally Posted by ruben
Hoi!
ik zit ook aan je verstuivers te denken of aan een pompprobleem. Heb de aanvoerende leidingen naar de verstuivers nooit losgehad dus ik weet niet welke hoeveelheid eruit moet komen. Ik heb wel begrepen dat als een pomp langere tijd stil staat hij mogelijk dienst kan weigeren. De kans dat het aan luchtaanvoer ligt is zeer klein maar je kan m desnoods nog zonder luchtfilter proberen te starten. Je hebt van dat spul dat je dan in de luchtinlaat kan spuiten wat mss kan helpen.
Aan de leidingen kan t denk ik ook niet liggen. Als je m uit een fles laat drinken en je houdt m goed onder de vloeistofspiegel zou alleen de aansluiting op de pomp de boosdoener kunnen zijn.
Heb j t al met aanslepen geprobeerd. Ik denk dat je daarmee de kans op starten verhoogd en je helpt je startmoter niet naar z'n grootje.
Vragen over diesel kan je ook nog stellen op caddyforum.
Succes verder!
|
Dank, dieselspecialist
Ik heb ook een beetje rondgevraagd. Hieruit is wel gebleken dat de brandstof uit de leidingen naar de verstuiver moet spuiten. Die druk is nodig om de brandstof te kunnen vernevelen in de cylinder. En dat eruit spuiten gebeurt dus echt niet.
Verder: de jerrycan was doorzichtig en het slangetje naar de pomp stond continu onder het vloeistofnivo. De brandstofpomp (Bosch) ontlucht zichzelf dus dan zou je een beetje pruttel verwachten. Of de aansluiting bij de pomp moet heel slecht zijn, waardoor continu lucht wordt aangezogen, maar dat is ook onwaarschijnlijk omdat, zoals ik hierboven al stelde het probleem van de ene op de andere dag ontstond, zonder dat daarvoor problemen waren.
De luchtfiltermiddeltje heb ik ook geprobeerd: nada
Vier verstuivers in 1 keer verstopt of kapot ook niet echt logisch, nogmaals vanwege dat het probleem van het ene op het andere moment optrad. Plotseling niet meer op tijd staan van de pomp idem.
Ik ga voor een kapotte brandstofpomp, als ik alles zo ff op een rijtje zet.
BTW de Bosch-pomp voor een 1,6D is toch gelijk aan de pomp voor 1,5D? Volgens mij kun je niks anders met een pomp dan vervangen.
Bij deze: iedereen bedankt voor zijn/haar meedenken !!!