Voordat je begint, hoe wou je dat met het motormanagement gaan doen?
Als dat nu nog standaard polo 2 G40 is, dan is het zeer aanbevolen om de motorsturing o te bouwen naar 2F G40. Dus geen LMM meer en regeling op inlaatspruitstukdruk.
Met benzinedruk kom je misschien wat betreft vollast ergens, maar bij normaal rijden zal ie dan veel te rijk staan.
Voor de 2F motorsturing is ook veel meer te krijgen wat betreft andere eproms, alhoewel het beste gewoon een individuele programmering is.
Ik zou me niet blindstaren op een verkrijgen van een hoge laderdruk, zeker met bewerkte kop en andere nokkenas haal je geen 1.2 bar met een G40 lader.
Hoeft ook niet, met die aanpassingen bereik je betere vulling = meer vermogen, en dat is wat je wilt.
Kleiner dan 65mm moet je niet gaan qua poelie voor G40.
Maar ook dan is uit 1.3 met G40 lader wel 200 pk te halen met de nodige (!) aanpassingen.
Ga eens lezen in het pitstopdevelopments.com forum, die weten aardig hoe en wat voor veel vermogen.
Het is natuurlijk zonde een originele 2 g40 te gaan verbouwen, maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten
