View Single Post
Old 10-08-2005, 20:58
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru

Send a message via MSN to molenari
Het is echt een Nederlandstalige folder waar deze uit komt hoor! Waarschijnlijk letterlijk vertaald van het Duits in het Nederlands. Een pagina of wat verder staat een foto van de achterbank met twee meisjes die een Duitse Donald Duck Lezen, of is het nu 'Mickey Maus'?

Tja wat is er nu mis om eens fijn een middagje met de mannen te gaan vissen. Fijn mannen onder elkaar. Pilsje in de ene hand, peuk in de ander. Briljant! Het bestaat gewoon niet dat dit in een auto folder van vandaag de dag zou worden afgebeeld, hoe 'hip' de jaren 60/70 ook moge zijn.

Quote:
Originally Posted by 412 le
Ik ben zelf lid van de 411/412 club en het ledenbestand bestaat vooral uit mensen die deze auto toendertijd hebben aangeschaft en toen nooit meer naar iets anders hebben gekeken. En intussen zijn deze mensen heel oud geworden. Ik ben met mijn 30 jaar dan ook ook een van de jongste.

Rijdt trouwens echt super confortabel, vooral met een automaat; alsof je in een dikke Amerikaan aan het cruisen bent.

Hey, iemand van de Type 4 club!
Ik ben wel benieuwd naar die dingen, een kennis van mij weet een 411 variant te koop met automaat. Lijkt me ergens wel leuk, hoewel ik al wat veel auto's heb.

Ben je een beetje expert op het Typ 4 gebied? Ik heb een paar dingen gehoord over de 411 waarvan ik me afvraag of het klopt. Hier zijn de stellingen, true or false?

1. De 411 Variant is geintroduceerd in augustus 1969 (modeljaar 1970)

2. De eerste Varianten hadden vissekomkoplampen

3. De Automaat uitvoering had in eerste instantie een carburateur motor en de handgeschakelde versie een injectie.

ik ben benieuwd. Een paar jaar terug had ik trouwens een 1971er 1600TL Automatic. Ook een fantastische wagen. Ik begrijp precies wat je bedoelt met 'rijdt als een amerikaan')

.

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote