Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@fred:
ik ken heel veel mensen die regelmatig aangehouden zijn voor controle door douane/politie en ze kunnen er niets aan doen.
Dan zouden ze ook alle duitsers moeten kunnen bekeuren, aangezien het bij hun volledig legaal is. en er staat geen bord bij de grens verboden voor plantaardige olie rijdende auto's.
|
Nou neem maar van mij aan dat ze er wel wat aan kunnen / willen doen, toen de rode diesel in de verdomhoek kwam, werd er regelmatig gecontroleerd of je niet met rode diesel rondreed...Ik heb daar ooit eens een keer ruzie om gehad langs de weg (toen reed ik met een Nissan King Cab diesel), grote controle...politie, douane, rcd, vreemdelingen politie enz, wilde die gek van de douane dat ik met mijn nette kleren aan even wat diesel zou aftappen...ik zeg jij wil toch controleren, dus ga je gang.....loopt ie te mopperen over ouwe troep waar mensen mee rond rijden etc (ding was net aan 2 jaar oud)...Dus ik reageer: weet je wat ouwe troep is?? Nou zegt ie?...moet je smorgens eens naast je kijken als je wakker word, daspas ouwe troep werd ie me toch kwaad...gevolg voor mij was dat ik toen echt gecontroleerd werd, heb er 2 gestaan, alles, maar dan ook alles werd gechecked, zelfs het extra deel aan mijn kenteken vanwege de zware trekhaak wer nagekeken, caravan op weegplaten enz.
Dus er word wel degelijk gecontroleerd op verkeerde brandstof..
Ik kon hier in mijn woonplaats gewoon rood tanken als ik dat wilde, maar gezien de controles was het te riskant om te doen..
Tja duitsers zijn gelukkig herkenbaar aan hun kenteken...net als jij in het buitenland herkenbaar bent aan je kentekenplaat...
LPG was vroeger bijv in Frankrijk iets waar men met argusogen naar kijk, maar die gekke Hollanders..tja die kenden het wel...