20-07-2005, 18:59
|
Forum Newbee
|
|
|
|
nog stapje eerder..
heren kenners,
ik heb de discussie van leon gevolgd over de banden, loadindex en APK keuring. Hoewel het net rustig is wil ik de discussie niet opnieuw aanwakkeren, maar ben wel benieuwd naar het volgende:
op dit moment ben ik bezig met de roestauratie van een spijl uit '67. Omdat ik geen dubbel werk wil doen (onder het plamuur zit al werk genoeg), is het de bedoeling mijn bus strks verlaagd de schuur uit te rijden (na t spuiten e.d.). Ik zal dan eerst weer langs de RDW moeten alvorens APK te laten keuren. Mijn busje hoeft niet zo extreem laag, dropped spindles en 1 tandje achter vindt ik voldoende. Maar wel laag genoeg om niet de 'originele' banden te kunnen blijven rijden (185 94 R15). Met de nieuwe hoogte/laagte zat ik te denken aan 165 55 15 (voor) en 185 55 15 (achter). Dat komt dan niet meer overeen met kenteken en 'hier en daar' hoor ik negatieve verhalen over keuringen bij de RDW met andere bandenmaten dan op kenteken.
Moet ik pas verlagen na de RDW en voor APK of pas na beide keuringen? Of ligt het er net aan welke keurmeester ik tref? Wat zijn de ervaringen?
Graag reacties..
Ge[roestuare]ert
www.indeachteruit.tk
plaats een sticker opdeachteruit
|