View Single Post
  #18  
Old 08-07-2005, 23:17
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Cool

Quote:
Originally Posted by scumbag
Ik bedoel de site van Huibert, van die blauwe Golf 1 met dat klassiekerkenteken (YA)(1976, moehahahaha). De deurscharnieren van de modellen tot 1978 zijn namelijk anders (portieren dientengevolge ook). Er zit in die auto ook een dashboard van een Golf 1 vanaf modeljaar 1980. Dat is op zich niet zo moeilijk in te bouwen, dus voor dat punt gun ik hem het voordeel van de twijfel...maar om portieren van ná augustus 1978 in een model t/m juli 1978 in te bouwen (de auto is volgens onze vriend van 1976) vereist ombouw van het gedeelte onder de A-stijl..

Persoonlijk vermoed ik dat de auto van Huibert riekt naar omkatten...oftewel...neem een auto van, laten we zeggen, 1982, sla het chassisnummer in de veerpoothouder (zoals bij auto's tot juli 1979 gebruikelijk is), en verwijder daarna het originele chassisnummer uit het schutbord..Voilá, een 76-er Golf is geboren...

Want is het niet opmerkelijk een (gerestaureerde) 76-er GTI met grote achterlichten, dikke bumpers en een nieuw model dashboard tegen te komen? (met een JH-motor nota bene uit een Golf Cabrio)!! Een 76-er GTI is zo langzamerhand uitermate zeldzaam, en de keuze om hem naar originele staat op te bouwen is veel logischer dan er zo'n raar hybride-hok van te maken...komop Huib, met de billen bloot jij!!


@scumbag: Ok scumbag, you got me by the balls

dit is inderdaad een 82 er (vermoed ik) ik heb de auto destijds zo gekocht. De auto is op verdenking van diefstal van het motorblok in beslag genomen en het kenteken vernietigd.

De toenmalige eigenaar heeft na heel veel geleur zijn auto weer terug gekregen en er is door de RDW (!!!) een nieuw kenteken afgegeven op de huidige afgiftedatum, sept 1976.... oftewel, iemand heeft daar zitten pitten. Het nieuwe chassisnummer staat overigens niet op de veerpoot maar links op het schutbord, daar waar het venster zit (rechts) staat het door de RDW uitgesterde oude nummer.

Geloof het of niet, als ik lieg, liegt mijn voorganger.

De auto staat trouwens weer te koop, ik heb hem een jaar geleden verkocht aan een jongen in Friesland, deze heeft hem weer op Marktplaats staan, zoeken op volkswagen, 1976

Bij deze de uitleg, well done scumbag

@snibzz: gewoon Motip spray inderdaad, meerdere keren opbrengen. Geeft trouwens rood licht, niet oranje en slijt wel van schoonspuiten met hoge druk.

Huibert
Reply With Quote