View Single Post
  #13  
Old 07-07-2005, 14:04
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Ik bedoel de site van Huibert, van die blauwe Golf 1 met dat klassiekerkenteken (YA)(1976, moehahahaha). De deurscharnieren van de modellen tot 1978 zijn namelijk anders (portieren dientengevolge ook). Er zit in die auto ook een dashboard van een Golf 1 vanaf modeljaar 1980. Dat is op zich niet zo moeilijk in te bouwen, dus voor dat punt gun ik hem het voordeel van de twijfel...maar om portieren van ná augustus 1978 in een model t/m juli 1978 in te bouwen (de auto is volgens onze vriend van 1976) vereist ombouw van het gedeelte onder de A-stijl..

Persoonlijk vermoed ik dat de auto van Huibert riekt naar omkatten...oftewel...neem een auto van, laten we zeggen, 1982, sla het chassisnummer in de veerpoothouder (zoals bij auto's tot juli 1979 gebruikelijk is), en verwijder daarna het originele chassisnummer uit het schutbord..Voilá, een 76-er Golf is geboren...

Want is het niet opmerkelijk een (gerestaureerde) 76-er GTI met grote achterlichten, dikke bumpers en een nieuw model dashboard tegen te komen? (met een JH-motor nota bene uit een Golf Cabrio)!! Een 76-er GTI is zo langzamerhand uitermate zeldzaam, en de keuze om hem naar originele staat op te bouwen is veel logischer dan er zo'n raar hybride-hok van te maken...komop Huib, met de billen bloot jij!!
Reply With Quote