View Single Post
  #36  
Old 28-06-2005, 16:32
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Kleine uitleg voor iedereen die het zelf wil proberen:

Het systeem werkt dus met vlieggewichten die bij een bepaald toerental (beginnend bij 2800rpm en volledig afsluitend bij 4500 rpm) de inspuitpomp dicht drukken. De ruimte die hiervoornodig is zit in een veersysteem in de overbrenging van gashevel naar inspuitpomp, zie schema.



Zo ziet de overbrenging er uit:


Als je hier dus de 'main spring' vervangt door iets massiefs of de veer strakker maakt (of volledig samendrukt) door toevoegen van ringen dan verhoog of verwijder je zelfs de begrenzer.

Mijn overbrenging ziet er nu zo uit met vijf tegevoegde revetten waardoor de veer volledig samengedrukt is:



Resultaat inclusief 63mm uitlaat, boostpin naar aggresieve kant geroteerd, wastegate gedeactiveerd, overdrukventiel afgedopt en brandstofhoeveelheid opgeschroefd: 2 bar

__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote