View Single Post
Old 22-06-2025, 10:45
Scully Scully is offline
Postwhore

Alle klepveren zitten erin. Die aan de achterkant waren niet te doen met 1 hand, dus daar moest ik iets op bedenken.

Nu alle handen vrij om de klepspietjes te monteren. Dit deed ik door een kleine schroevendraaier magnetisch te maken, waardoor de klepspietjes aan de schroevendraaier bleven kleven. Om even aan te geven hoe weinig ruimte er is, en hoe makkelijk zo'n magnetisch spietje ergens anders aan blijft plakken:

En de laatste gemonteerd. Je wordt er steeds handiger in.

Ik moet ook nog vermelden dat ik 2 van de 4 bougies er zo uit kon draaien. Dit zou toch niet de oorzaak zijn geweest van het stotteren bovenin? De bougies zagen er ook niet zo heel fris meer uit, dus die ga ik vervangen. Dit worden de NGK Iridium BKR8EIX, dit schijnt ook 100 pk op te leveren.

Nu wachten op nog wat onderdelen. Waaronder een nieuwe roller, of hoe zo'n ding ook heet. Ook moest ik een nieuwe nokkenaspoelie, de originele heeft de poelietrekker niet overleefd.

En ik wacht nog op wat langere M6 helicoils. 2 schroefgaten van het kettingdeksel zijn dol. Degene waar de deuvels in zitten hebben geen langere bouten, dus een stuk minder schroefdraad.

En ik heb nog iets gekocht wat ik niet kon laten liggen.

Neuspeed power pulley. Gewichtsbesparing zo'n 1,4 kg , de originele weegt 1,67 kg. Ook is die wat kleiner, waardoor de dynamo wat minder vermogen vraagt. Er gaat ook weer een 'originele' CDL nokkenas in, die ook bijna 0,8 kg lichter is dan wat er nu in zit, dus dat is zo'n 2,2 kg besparing op draaiende delen, en gewicht aan de voorkant van de auto.