View Single Post
Old 16-06-2025, 21:27
nielsfeenstra nielsfeenstra is offline
Forum Newbee

Default update

Zo… dat heeft even geduurd.

Het Is lang stil geweest van mijn kant, en daar was helaas een goede reden voor. De vlogs zijn inmiddels ook al een hele tijd uit beeld verdwenen, maar daar komt langzaam weer beweging in.
Begin maart is mijn vader overleden. Hij was een van de belangrijkste redenen dat ik begonnen ben met vloggen. Na zijn overlijden was de lol er gewoon even helemaal af. Sleutelen deed ik nog steeds dat is m’n zen moment maar nu even zonder camera, zonder druk. Gewoon ouderwets meebrullen met piraten hits, handen vies maken en het hoofd leeg maken.?Of nou ja, dat proberen we dan.

Soms kom je jezelf toch een beetje tegen. Zeker als je bezig bent met iets simpels als schuren. Nou ja… simpel. Als je een hele bus moet schuren, ontdek je pas echt hoe groot zo'n ding is. En hoe saai schuren is. En dan heb je alle tijd om te malen en wat er dan allemaal door je kop spookt..... Genoeg momenten gehad van frustratie, woede, een traan hier en daar maar we zijn doorgegaan.

De bus is inmiddels strak, roestvrij en opnieuw gespoten. Oké, eerlijk is eerlijk: er is één plekje waar ik niet helemaal tevreden over ben. Het is alweer even geleden dat ik een deur strak heb proberen te maken, en dat zie je. Maar hé, een beetje karakter mag ook, toch? ach zo verkoop ik het maar aan me zelf

Inmiddels zijn we beland in de fase van de ombouw tot camper. de dak ramen zijn gemonteerd de tanks hangen eronder (schoon water, vuil water en LPG voor het koken zoals het hoort!!!! ). De draaistoelen zijn ook klaar. Basis: twee draaiframes van een Opel Vivaro, met daarop stoelen uit een BMW E60 en een stel universele Truus-steuntjes er aan. Resultaat: we zitten als een koning zo rijk.

op dit moment ben ik druk bezig met het aanpassen van een imperiaal deze kan er bijna op, de lift kit is binnen en ligt te wachten tot hij er onder mag, er is vers rubber onderweg in een maatje groter met de stoere witte letters (stoer aldus mijn wederhelft ) en dan is het uiterlijk vertoon klaar en kunnen we echt gaan beginnen aan de inbouw.

Oh ja, beveiliging. Blijkbaar zijn campers gewild onder het dievengilde, en de originele startblokkering is meer symbolisch dan effectief. Na lang twijfelen toch maar wat extra maatregelen genomen. Ik zal niet alles verklappen, maar laten we zeggen dat mijn vrouw nu standaard een onderdeel van de camper in haar tas heeft tijdens het shoppen. En tijdens het rijden zijn we waarschijnlijk een van de weinige bestuurders die een Volkswagen Crafter met een jaren 80 Momo sportstuur in de handen door de bergen heen stuurt .

De bedoeling is dat we over zo'n 2,5 maand klaar zijn voor vertrek. Of dat gaat lukken? Geen idee. Maar ik ga m’n uiterste best doen. En ik probeer wat vaker te updaten.

Wiej prutsen in ’n olde schure en elk litteken vertelt zien eigen verhaol. Met ’n borreltie wördt ’t nog mooier.
Reply With Quote