View Single Post
  #276  
Old 29-05-2025, 16:17
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,119
Default

Vandaag nog even verder gepuzzeld...

De groene dop moest uit de bak voor het zien van de goede markering.
De dop was al stuk en zat kneitervast en ik heb geen 27mm buitenwerkse dop.
Nog even geprobeerd met een kunststof moer die ik nog had maar het werkte allemaal niet. Dus hop naar de praxis, de enige winkel open vandaag.

Zelf maar een tool gemaakt met een 12mm knel naar 1/2duims binnendraad koppeling uit het installateursschap Boutje door de 12m knel geboord om deze goed tegen te houden.




Kan gewoon een dop 20 op en toen was hij zo los.

Dus, dop los. De markering gevonden:




Da's mooi, one down..

Maar dan staat het nokkenastandwiel way off.....




Er zat maar 1 ding op, de distributie eraf...

Als ik nu de nokkenas op de rode markering gelijk zet, de krukas op de markering in de bak en de rotor op het streepje:




Dan staat het tandwiel van de ontsteking aan de bovenzijde nergens op....:



Maar aan de onderzijde staat het puntje in lijn met de middelpunten van de krukas en het ontstekingstandwiel.




Wat overeenkomt met de instructie op de website die robert hierboven gepost heeft.



Dus ik denk maar gewoon aanhouden:
- Nokkenas op de rode markering.
- Krukas op de markering in de bak.
- Rotor op het streepje (is 1)
Nieuwe distributie erop en gas op de lolly?

Of de ontsteking moet in het verleden eens gedraaid zijn, maar kan dat wel met een 2e?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote