View Single Post
Old 29-04-2025, 21:21
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Inmiddels weer een stapje verder; de Golf rijdt weer! Ik heb er inmiddels weer wat testkilometertjes op zitten, maar voor die tijd moest ik nog een kleine aanpassing doen aan het harde uitlaatgeluid. Op het circuit is straight pipe tof, maar voor op straat maakt ie net ff teveel lawaai. Ik heb daarom een dB-killertje gekocht die in de de einpijp geschoven kan worden. Deze deed helaas niet genoeg, dus heb ik hem extra dempend gemaakt door een RVS pannensponsjes omheen te wikkelen en dat werkte goed!

En toen was het tijd om wat kilometers te maken! Poah, wat heb ik het rijden erin gemist zeg! Het geluid van de uitlaat, het fluiten van de turbo, het afblazen, de geur en de acceleratie...heerlijk! Verheug me nu alweer op de eerste vrij-rijden dag in Assen

Paar sfeerfotootjes van het eerste proefritje:

Er kwamen tijdens de testritjes een aantal dingetjes aan het licht. Gelukkig makkelijk te verhelpen:

-Eindpijp van de uitlaat rammelt wat op de achteras
-Remmen moeten nog ietsje beter ontlucht worden

Verder moet uiteraard de bak gewisseld worden vanwege de 4e versnelling die niet lekker meewerkt..maar dat was al bekend. Reservebakje ligt al klaar

Over 2 weken gaat ie naar De Boer Automotive in Roden, waar hij 2 nieuwe voorbandjes krijgt en weer goed wordt uitgelijnd. Hopelijk met nog iets meer camber op de voorwielen dan voorheen.

En dan eerst maar eens lekker genieten van het hok! Maar dat doe ik nu ook al...blijft gaaf om zoiets voor je huis of op de oprit te hebben staan

Reply With Quote