Quote:
Originally Posted by daNpy
Nou, dit soort geintjes kosten ook aardig wat geld en tijd...
Zou het de solenoid zijn? Of is die ook weer niet te bereiken zonder alles uit te bouwen?
Wel een hoge km stand trouwens.
|
Kilometerstand is ook maar een getal.
De solenoid is er zo uit. Daar ben ik dan ook mee begonnen.
Half uurtje later ziet de werkbank er zo uit

:
De solenoid zag er direct mooi schoon uit. Op onderstaande foto is ook te zien dat de olie aanvoer vanuit het midden komt, en dan via 2 kanalen naar de versteller gaat.
Want zo ziet het er van de binnnenkant uit. In het schroefdraad hoort een plug te zitten, deze had ik verwijderd om erin te kijken. De aanvoer komt vanaf de cilinderkop via het (witte) filtertje aan de onderkant. Dan waar die plug hoort te zitten linksaf richting de solenoid die aan de buitenkant zit, zie 2e foto. En van daaruit naar de versteller.
Maar goed, geen troep in het filtertje. De plug had ik verwijderd omdat ik bang was dat er loctite in het kanaal was gekomen toen ik de andere plug had afgedicht vanwege de olielekkage die ik daar had. Ook niet het geval. Op de solenoid heb ik nog wat spanning gezet om te ziet of die het nog doet, deze lijkt het prima te doen.
https://www.youtube.com/watch?v=UdbqJvZOa8E
Wat me wel opviel was dat de versteller aan de binnenkant slijtsporen had van de afdichtringen die daar zitten. Als die van het nieuwe deksel net even anders zitten, zou daar wel oliedruk verloren kunnen gaan. Het is niet heel diep, ik kan het met mijn nagel voelen.