Vandaag naar JD geweest. In het kort, het was geen succes. Alhoewel er toch ook wel iets positiefs uit te halen was.
Eerst maar eens op de bank. Zo vaak zie ik mijn eigen auto niet rijden, dus dit vond ik wel geinig.
https://www.youtube.com/watch?v=gr4vHVqUR3Y
Toen de eerste run, en meteen 310 pk, met een wat wegzakkend koppel in het middengebied. Een leuke eerste meting dacht ik toen nog met ruimte voor verbetering. Vorige keer had ik 295 pk, dus direct al een leuke winst.
Hier bleef het helaas bij, want er kwam een foutmelding naar voren die ik zelf nog niet had gehad.
De man van JD (weet zijn naam niet) had gezien dat de nokkenasverstelling niet mee kwam met zijn gewenste waarde. Dus dit moet ik eerst oplossen, en dan kan ik voor poging 3.
Thuis heb ik wel meteen gecheckt wat ik dan zie. En wat ik dus had gezien, klopt. In de garage volgt de meetwaarde zijn setpoint prima. Wat betekent dat de auto 'load' wil zien voor meer vervroeging, wat betekent dat ik met de auto moet rijden als ik wil testen.
https://www.youtube.com/watch?v=vSdRIAJ02qY
Het witte lijntje moet het gele lijntje volgen (of andersom, weet ik ff niet meer

).
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Of de versteller wordt niet goed aangestuurd, wat betekent dat die niet genoeg olie krijgt, of het signaal komt niet vanuit de solenoid. Wat weer meerdere oorzaken kan hebben natuurlijk, zoals lage oliedruk, of een verstopping in een oliekanaal ergens. De versteller zelf kan ook defect zijn. Dus dit mag ik eerst uitzoeken/oplossen.
Het positieve is dat ik 2 duimen omhoog kreeg over de benzinedruk en inlaattemperatuur, dus mijn gedane aanpassingen om vorige problemen op te lossen zijn gelukt.
