Met de aankomende vakanties, waar de Golf weer dienst mag doen als caravan-trekauto, wou ik wel graag de remmen gereviseerd hebben, dus daar heb ik een kitje voor besteld.
Het demonteren en reviseren stelt niet zoveel voor.
Nieuw zuigers en seals gemonteerd met rood rubber vet van Castrol.
Voor het visueel opknappen was ik bij de lokale spuiter geweest. Die gaf heel eerlijk aan dat hij zich er niet aan wou wagen. Toen maar een Foliatec setje besteld, en precies waar ik bang voor was, was ook zo. Het kliederen met een kwast is niks voor mij, maar buiten dat, liet de kwast ook zijn haren los, wat natuurlijk geen gezicht was.
Dus voor mij geen succes. Toen maar weer kaal gemaakt, en maar weer gespoten, met veel beter resultaat. Nu alleen hopen dat het blijft zitten.
Ondertussen zitten de klauwen er weer op, en heb ik ze ontlucht.
Ook heb ik nog de stofkappen verwijderd, wat volgens mij een grote belemmering is in het koelen van de remmen. Deze belemmeren namelijk volledig (samen met de remklauw) de toegang naar de aanzuig (binnenkant) van de geventileerde remschijf. Zie foto's.
Tot slot, heb ik de schijven ook nog laten afdraaien, dus de remmerij voor is weer helemaal fris.
In de tussentijd heb ik nog een leuke stabilisatorstang gescoord om het onderstuur wat te verminderen.
Hierbij stonden de rubbers mij niet aan als ze gecomprimeerd werden:
Dus deze heb ik een beetje geruimd, zodat de stabilisatorstang wat beter kan scharnieren.
Het kan tussen de oren zitten, maar volgens mij is het een hele verbetering. Dat, of ik heb te veel in de Up gereden.