View Single Post
  #393  
Old 13-03-2025, 15:28
Scully Scully is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,040
Default

Ik heb laatst een testritje gedaan om te kijken of de gevraagde brandstofdruk ook gehaald werd. Dit was het geval, dus dat is positief.




Wel kwamen er wat rookpluimen door de motorkap vent. Dit kon wat oude olie/koelvloeistof zijn, maar bij thuiskomst, vond ik een plasje olie op de aanhanger en onder de auto.




Op de testlokatie zat ik een beetje bij de turbo te kijken, maar thuis zag ik dat ik wat verder opzij moest zoeken. Toen vond ik dat een bout van het kettingdeksel in de vrij lucht zat.




Deze moest 1 gaatje opzij, daarna alle boutjes rondom nog eens op 10 Nm nagetrokken, en toen zou het wel goed zijn dacht ik.

Dit was dus niet het geval. Hogerop vond ik olie bij de solenoid van de nokkenasverstelling.




Hier maar een nieuwe O-ring voor besteld, en de nieuwe was inderdaad iets dikker.




Toen weer gestart, nog niet goed.

Uiteindelijk zag ik dat een afdichtbout niet afdichte.




Dit is een kanaal voor de olieaansturing naar de nokkenasverstelling.




Hier was de O-ring ook van beschadigd. Hier maar wat loctite bij om gedaan, en voor nu is het dicht, hopelijk blijft het zo.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote