Leuk weekend gehad. Zaterdag ben ik aan het karten geweest met mijn maat.
We kregen alleen de hele ochtend de kart niet lekker aan het lopen. Van alles geprobeerd, sproeiers, zelfs carburateur gewisseld etc. Ik moest eerder weg omdat ik middagdienst had. Later kreeg ik een berichtje dat mijn maat het gevonden had. Het kabeltje van de laptimer veroorzaakte sluiting in de ontsteking. Hij had dit per toeval ontdekt, hij kreeg namelijk een schok.

Daarna liep de kart als een trein, met een top van 102 km/h, en een rondetijd van 48 seconden, wat volgens mij niet slecht is voor een standaard GX390 kart.
Dan vandaag met de Golf naar Assen. Beide dagen was het weer echt perfect, wat natuurlijk veel doet. De Golf had de wielen en remblokken van de Seat gekregen.
Omdat het mijn normale auto is, waar ik straks ook nog mee op vakantie wil, en sowieso vanaf het circuit ook weer naar huis, doe ik wel wat rustiger aan. Op zich deed de Golf het de hele dag prima. Wel veel trillingen bij het remmen, en vanuit de banden. Je voelt ook dat het toch best wel een zware auto is, inclusief passagiers toch iets van 1550 kg, waardoor die wat lang in de bochten zit, en het remmen toch ook net wat minder gaat dan gehoopt, maar voor een straatauto mag ik toch echt niet klagen.
Na de eerste sessie kwam ik er wel al achter dat mijn spuitbeurtje op de remklauwen niet weerstand was tegen wat stevige remacties.
De andere kant net zo, en daar is ook te zien dat er contact is geweest tussen remklauw (wellicht alleen de lak) en velg.
Mijn maat heeft ook nog een filmpje gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=fPr...=stefanschulte1