Na het monteren van het subframe wou de auto niet meer lopen.

De startmotor ging niet rond. Ik had ook wat nieuwe foutmeldingen, waaronder deze:
En meerdere communicatie meldingen. Na wat googlen zag ik hier nog niet echt de oorzaak van het niet starten, maar ik wist het ook niet zeker. Ik heb dan ook een behoorlijke checklist afgewerkt.
- Overstarten
- Spanning accu gemeten
- Accu's wisselen van Seat en Q3
- Batterij wisselen van sleutel (gaf al een tijdje aan dat die vervangen moest worden)
- Relais verwisseld met andere
- Zekeringen gechecked
- Weerstand gemeten tussen plus-pool accu en plus-pool startmotor, eveneens de min-pool.
- Startmotor gedemonteerd en gechecked
https://www.youtube.com/shorts/UzUQf68C4ck
Uiteindelijk maar de handdoek in de ring gegooid, en de ANWB gebeld.
Deze vroeg wat ik al gechecked had, en zei vrij snel, zet de auto maar even in de versnelling, en probeerde de auto door de compressie te duwen. Zijn conclusie was dat de motor vast zat. Hier had ik al eerder aan gedacht, omdat ik dat toen bij de foute montage van de koppeling ook had mee gemaakt. Ik was alleen vergeten om het te checken. Ik vroeg me ook nog even af hoe dat te maken had met het subframe omdat die om de motor heen loopt. Er kon alleen bij de achterste motorsteun iets niet goed zitten. Maar ik had gewoon dezelfde bouten terug geplaatst.
Na de voorste een stukje los te draaien, was de motor weer los.
En een blik naar de motorsteun van het origineel subframe gaf de doorslag. Die was dikker. Dus bij het Audi subframe, kwam de bout dieper in de versnellingsbak, en heeft de koppeling/vliegwiel vast gezet.