View Single Post
Old 15-02-2025, 17:16
Scully Scully is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Scully
Ik heb een vraag bij Bartek neer gelegd hoe dit kan. Ik heb de montage gecontroleerd, dit lijkt allemaal wel goed te zitten.

Na wat contact met Bartek heb ik een nieuwe pomp gekregen. Echt heel netjes van hun.

Gelijk in de behuizing gemonteerd, en getest. Geen bubbels meer.

https://www.youtube.com/shorts/v3CvPIKhKHA

En in de tank gemonteerd, en gemonitord via vcds.

Even de auto laten opwarmen, en toen de auto uitgezet. En dan is te zien dat de druk in het hogedruk circuit wat oploopt, zoals het hoort, en in het lage druk circuit wordt de druk vast gehouden, dus ik ben helemaal blij.

In de tussentijd ben ik begonnen met het lichter maken van de carosserie. Linksachter heb ik zo'n beetje alle overbodige beugels etc verwijderd. Dit ruimt mooi op. Ik heb in deze hoek zo'n 3 kg bespaard.

Ook een stukje kit verwijderd omdat daar een paar puntlassen achter zaten. Dat ruimt ook mooi op, maar geeft echt een enorme rommel.

Mijn pa viel altijd over de blote accupolen, dus hier heb ik maar naar gevraagd bij de lokale Automat, bleek dat hij net die ochtend 2 van zulke kapjes had weggegooid, dus die heb ik meegekregen.

Dan heb ik in de tussentijd nog een nieuwe pr neer gezet met de Up!, een 1:24,8 km/l. Net geen 1:25 helaas. Ik heb wat langere ritten gehad de afgelopen week, waarbij ik veel achter vrachtauto's heb gehangen, en dat ik wat langzaam naar het werk moest van de week zal ook mee hebben geholpen.

En tot slot ben ik bezig met de Golf, om andere stuurstangen te monteren. Door de TT draagarmen heb ik net iets te weinig vlees voor mijn comfort, dus komen er Arteon stuurstangen voor in de plaats.

En dan ziet het er achter/naast het huis zo uit:

En 180 graden de andere kant op

Op marktplaats zag ik nog een mooi A3/S3 subframe voor weinig, dus deze kon ik ook niet laten liggen. Dit scheeld toch mooi een paar kg, en schijnbaar zijn ze steviger. Onder de Clubsport S zit deze standaard.

Hier heb ik ook nog een Powerflex insert voor gescoord.

En het verschil:

4,3 kg lichter. Niet dat dat echt uitmaakt op de Golf, maar toch.