View Single Post
  #380  
Old 09-02-2025, 12:34
Scully Scully is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,039
Default

Op een ander forum is mij verteld dat het hogedruk circuit zijn druk een tijdje hoort vast te houden als de motor warm is. Ik heb de auto dit keer wat langer laten lopen, zodat er wat temperatuur in komt. En dan loopt inderdaad de druk op nadat ik de auto uit zet. Dit geeft aan dat het hogedruk circuit wel gesloten is. Ook is hier te zien dat de druk in het lagedruk circuit wel direct weg zakt.




Het viel me wel op dat op een gegeven moment de hogedruk vrij abrupt weg viel.




Dat de druk in het lage druk circuit weg valt heb ik de oorzaak wel van gevonden. Ik dacht eerst aan het brandstoffilter omdat hier de drukregelaar ook in zit. Hier zat een 4 bar regelaar in, deze heb ik vervangen voor een 6,6 bar exemplaar. Bij mijn weten horen de 4 bar versies bij de atmosferische motoren zoals de R32, en de tfsi motoren hebben de 6,6 bar versie. Dit had echter geen resultaat. Toen ben ik naar de pomp gaan kijken. Ik heb deze gedemonteerd, en op de werkbank direct met de accu aangestuurd. De pomp trekt het potje snel leeg, en direct na het bekrachtigen zie ik lucht door de benzineslang. Dit zorgt natuurlijk voor drukverlaging in het lagedruk circuit.

https://www.youtube.com/shorts/vV4M0AfTIrQ

Ik heb een vraag bij Bartek neer gelegd hoe dit kan. Ik heb de montage gecontroleerd, dit lijkt allemaal wel goed te zitten.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote