Update
Verslag gaat verder na RDW keuring afgelopen zomer.
Vrijwel direct na keuring had ik een lekke "orginele" uitlaatspruitstuk. Geinvesteerd in een TeZeT RVS uitlaatspruitstuk. Ik heb voor de start-up lijn gekozen en ben tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
Terwijl ik bezig was met het plaatsen van RVS spruitstuk wat bij de Corrado. Wat al niet het meest leuke klusje is (het past allemaal maar net). Heb ik tevens een Innovate AFR meter gekocht en geplaatst. Ik vind een AFR bij een G60 onmisbaar aangezien je anders nul informatie hebt zoals bij een moderne EFI.
Olie druk en AFR in de orginele meterhouders oud type G60
Eerste lange rit naar familie in Noord-Holland. Heen nog een beetje spannend maar de terugweg gaf alweer veel meer vertouwen. Meest vervelende issue was dat het rechtsachter aanliep bij onregelmatigheden in de weg.
Na het weekend. Besloten om de wielkasten te rollen. Dit houdt in goed schoonmaken en rustig met de fohn de lak opwarmen. Ik hoefde niet helemaal plat, je kan het topje van je vinger achter de rand blijven.
Tevens was ik niet helemaal tevreden met de hoogte van de auto. Ik had toch onderling hoogte verschillen. Achter stond die lager dan voor dus heb veel tijd en aandacht besteed in het vinden van de optimale stance.
Ik merkte tijdens het weekend dat ook de naloop fan niet functioneerde. Tevens naloop brandstofpomp dit waren verschillende problemen:
- sensor in motorruimte stuk
- sensor bedrading in motorruimte teveel weerstand (opnieuw aansluiting gemaakt)
- Relais fan naloop en en brandstof naloop waren verwisseld van positie en beide stuk
Dank nog aan Gijser en Miutin van de Corrado-App groep
Bij Marco van
https://carrestyle.nl/info/ zoveel mogelijk deukjes eruit laten halen. Bedenk je goed dat deze Corrado 12 jaar van de weg is geweest en als nog er heel veel in zat.
Nadat ik van mijn achterklep de spoiler verwijderd had was de sierlijst daaronder beschadigd. Deze zou je moeten kunnen verwijderen zonder het raam eruit te halen. Bij mij was deze echter vast geplakt.
Beetje spannend dus of de achter ruit erin ze geheel uit zou gaan maar was gelukt door autototaalglas. Echter zat er wat roest in de sponning dus besloten om de hele klep te demonteren en leeg te halen.
Alles gedemonteerd en hierbij sneuvelde de aansluitingen van de achterklep spoiler. Dit gebeurd heel omdat de schroeven in locktide zitten en de moeren in kunstof. Het e.a. is zeer broos. Hiervoor een 2e hands mechanisme uit duitsland laten komen zonder dit probleem geen idee hoe die jongen het wel normaal heeft losgekregen. Verder was er Richard die toevallig een hele achterklep had gekocht via onderdelenlijn en van alles overhad wat bij mij kapot was en ongeveer mijn hele achterklep heb mee kunnen opbouwen.
Dankzij Alain Area51 heet wat laswerk verricht aan de klep. Niks vergeleken wat de T1's en T2's aan werk hebben.
Daarna is de achterklep, spoiler en kentekenverlichting gespoten door spuiterij SPA (Maurice). Heeft ook de voorbumper van de Corrado destijds gedaan. De beste man levert zeer strak werk en denkt me je mee.
Opbouwen kon weer beginnen
Ruit er weer in geplakt met een mooie tweedehands sierlijst (nieuw is vrijwel niet meer te krijgen)
Nog een dag bezig geweest me de achterbak bekleding, c stijlen klipjes e.d. te monteren.
Nieuwe 90mm lip van SpoonFed deze komt via Christian uit Duitsland dus zonder import taxes.
Ondertussen de rest van het plaatwerk aangepakt. Ik heb onestep compound gebruikt van CROP. Vrij extreem spul dus alleen nodig bij zwaar verweerde lak. Hiermee kreeg ik veel eruit qua krassen en ook veel overspray.
Daarna blackhole gebruikt voor swirls en nog kleinere oneffenheden.
Laatste stap alles in de EX-P als het al niet glansde dan is het met deze super sealant next level
Vervolgens opnieuw laten uitlijnen bij Beek Autoracing. Ze hebben ook de motorafstelling gecontroleerd (stond iets te vroeg) en CO gesteld. De auto rijdt waanzinnig goed! Ben nu net terug van een weekendje zeeland weer 200 km bijgeboekt.
Plannen voor deze winter:
- Achterste draagarm rubber is te zacht. Ik ga nu naar FAG van audi TT 1e generatie.
- Porsche remmen opmaken (heb een net setje 996 voor opmaak liggen)
- Cruise Control inbouwen (heb een orginele set liggen)
- Koplamp restauratie (opnieuw verdampen lenzen)
- Tellerbak restauratie (kilometer unit maakt lawaai + 10 graden verschil KVS meter)
- Stoelverwarming optie recaro's herstellen
- Setje Boxen voor (huidige kraken)
- Eibach dikke stabiset
- Mogelijk naar bolle motorkap