View Single Post
Old 11-10-2024, 19:23
Scully Scully is offline
Postwhore

Vandaag naar Assen geweest. Het weerbericht was echt 10x beter dan eerder in de week voorspeld, dus dat beloofde een mooie dag te worden.

Ik stond vooraan in de vooropstelling, dus mocht als eerste de baan op. Bij het uitrijden pitstraat, vernam ik meteen dat ik geen vermogen had. Eerst echt helemaal niks, later voelde ik hem inhouden in de hogere toeren. Ben eerder naar binnen gegaan, in de hoop dat ik er nog iets aan kon doen. Ik had geen bijzondere foutcodes, dus ben even over de paddock gereden om te kijken naar de brandstofdruk. Deze haalt dus op vermogen zijn gevraagde druk niet, dus daar ligt meteen mijn probleem. Een beetje onduidelijke foto, maar de rode lijn is de gevraagde druk, de groene zijn actuele, en de gele het verschil.

Heel toevallig heb ik net van de week een Loba hogedruk brandstofpomp besteld, dus hopelijk lost dit het op. Er zit nu een Ridex (Autodoc) pomp op, die bij de tuning bij JD toendertijd al door de mand viel.

Positieve is dat de rembalans wel beter lijkt. In de eerste ronde waren de banden nog koud (buitentemperatuur 8 graden, tov 30+ bij Zolder), en toen blokkeerden de voorbanden bij enthousiast remmen. Uiteindelijk nog wel wat temperatuur in de banden gekregen, en het is mij niet gelukt om de achterbanden te blokkeren. Maar verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen, gezien ik maar 3 rondjes ofzo gereden heb.
Daarnaast had ik de schokdempers achter wat harder gezet, en de auto ging wel heel lekker de bocht om. Op het moment dat ik alle eindjes aan elkaar weet te knopen, dan heeft deze auto wel serieus potentie.