View Single Post
  #304  
Old 03-10-2024, 15:22
Scully Scully is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,035
Default

Goed voorbeeld doet volgen. Dit had ik al heel lang in mijn achterhoofd, en ik kwam op het idee door een video van Misha waar hij Thilo interviewt over zijn snelle Leon Cupra. Hier vertelt Thilo dat Manthey adviseerde om de remmen achter te verkleinen voor een betere balans. Manthey is een hele grote Porsche tuner bij de Ring, dus die weten echt wel wat ze doen.

Hier de video:



https://www.youtube.com/watch?v=miH...=MishaCharoudin

Nu had ik bij mijn laatste trackday op Zolder bij hard remmen last van blokkerende achterremmen, met de remdrukbegrenzer naar achter op maximaal. Hier was ik van tevoren al een beetje bang voor na de ABS delete.

Dus deze aanpassing stond ineens boven aan mijn prioriteitenlijstje. Standaard heeft mijn Leon 282 mm schijven, en nu ga ik naar 253 mm. De remkracht blijft gelijk, beide klauwen hebben namelijk een 38 mm zuiger, dus de kleinere diameter gaat het verschil maken.

Dit was allemaal zo over te zetten, aangezien het ook van een Golf 5 komt. Je moet alleen wel de remklauw, houder, blokken en schijven bij elkaar zoeken.




Hier is goed het verschil te zien in diameter:




En de nieuwe blokken zijn ook een heel stuk kleiner tov origineel:




In totaal ook een leuk gewichtsverlies van bijna 4 kg aan onafgeveerd gewicht, 1,9 kg per kant.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote