View Single Post
Old 21-09-2024, 12:35
Scully Scully is offline
Postwhore

Gistermiddag en vanochtend heb ik de Up verlaagd. Omdat je de fusee moet spreiden, en de Up een lip heeft op de schokdemper voor de volledige hoogte van het te spreiden deel, is dit niet handig. Als je gaat spreiden, klem je die lip, en dus de hele schokdemper. Dan alles er maar onderuit.

Om bij de bovenste bouten te kunnen moest de parafaan afdekking verwijderd worden, dus gelijk de parafaan maar schoon gemaakt. Dit stond al op mijn lijstje, want hier lag echt een ongelovelijke hoeveelheid zand, bladeren en overige troep. Water afvoer goed schoon gespoeld met de tuinslang, en ook weer klaar.

Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid de topmoer van de schokdemper los. Eerst met de luchthamer, toen met een dop en een inbus. Toen maar in WD40 onder gedempt, en eerst maar eens eten enzo. Vanwege een vooruitziende blik maar nieuwe toplagers gehaald. 's Avonds verder, en nog steeds geen beweging, dus dan maar de hitte erin, en gelijk het hele toplager opgefikt, en de garage helemaal blauw.

Uiteindelijk gewonnen, en de Eibach veer en nieuw toplager gemonteerd.

Bij de andere veerpoot heb ik meteen maar die 2e moer los gedraaid toen alles nog gemonteerd zat op de auto, en wiel op de grond, en die ging meteen. Achter is sowieso een makkie, dus dit is ook weer klaar.

Ook leuk. Linksachter had ik altijd een rammel/wat gebonk, en ik kon maar niet vinden wat het was. Dit bleek gewoon een steen te zijn die in de kom (waar de veer op rust) van de achteras lag.