Eergister alles klaar gezet voor de trackday op Zolder via Skylimitevents.
Blijft een leuke combinatie zo, en ik blijf ook telkens maar de vraag krijgen of de Golf dit wel mag trekken.
We hadden een hotel geboekt in Genk, en mijn maat wou de toerist uithangen, dus hij wou een winkelcentrum bekijken, want dat was het oudste winkelcentrum wat er was ofzo. Nou leuk, ze hadden een Action enzo.

Toen wou die naar C-mine, want Genk is een mijnstadje. De laatste rondleiding was ook al geweest, dus toen konden we over naar mijn activiteit, bier drinken op een terras.

Ook cultuur, want in België hebben ze heel veel (lekkere) biersoorten.
Anyway, de volgende dag naar het circuit, en op naar de trackday.
De dag zelf verliep niet geheel smetteloos. Ten eerste was het echt bloedheet. Vooral in een auto zonder interieur en zonder airco, terwijl die auto wel de nodige warmte produceert. Het positieve is wel dat mijn nieuwe koelslang wel werkt. Ook had ik het Seat logo uit de kofferklep gehaald, zodat de lucht een beetje kon doorstromen. Met effect, want tijdens het rijden was het beter uit te houden dan wanneer ik stil stond in de paddock.
Schaduw opgezocht, voor zover mogelijk.
Ook was ik benieuwd naar de remmen sinds de ABS delete. De eerste sessie heb ik dan ook heel langzaam opgebouwd, en telkens wat meer en agressiever remmen. Blijkt dus dat ik met de begrenzer op maximaal, nog steeds de achterwielen kan blokkeren. Dus hier moest ik de rest van de dag omheen werken, maw, iets minder hard remmen. Voordeel is wel weer dat de rem nu veel beter doseerbaar is en veel direcer aanvoelt dan met de ABS geïnstalleerd.
Dan sloeg bij de 2e sessie mijn benzinemeter enigzins op hol, met name in de bochten en remzones, en had ik veelvuldig de melding refuel. Later zou blijken waarom. In eerste instantie heb ik na deze sessie de auto weer afgetankt.
Na een sessie rijden liep die stationair ook niet zo lekker, en sloeg een paar keer af.
Aan het einde van de 3e sessie haperde de auto een keer, waarna ik naar binnen ben gegaan. Eerst de auto maar weer laten afkoelen, en eigenlijk was ik het ook een beetje vergeten. Maar toen ik voor de laatste sessie wou gaan rijden, zag ik ineens het motorstoring lampje op het dashboard, dus kon ik weer omdraaien.
Computer eraan, en daar kwam deze melding uit:
Mijn vermoeden is dat het de brandstofpomp module is. Die moet je blijkbaar upgraden als je een zwaardere opvoerpomp monteert.

Dat ga ik dus doen, en hopelijk is dit dan opgelost.
Uiteindelijk wel een leuke dag gehad. Beste tijd een 2.13, maar er valt nog heel veel te halen daar. Met name het remmen deed ik wat vroeger vanwege het blokkeren achter, de heuvel durfde ik nog niet zo snel als zou moeten, en dat geldt eigenlijk ook voor de snelle bochten.
Ik ben wel zwaar onder de indruk van het circuit zelf, het heeft al mijn verwachtingen ver overtroffen, echt een hele leuke baan om te rijden.