View Single Post
  #68  
Old 16-05-2024, 13:33
yuli's Avatar
yuli yuli is online now
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Ik ben weer een stap verder in het project.

Na 12 jaar letterlijk stilstaan heeft de koets afgelopen dinsdag zijn eerste 100 kilometer erop zitten!

Na een warme, drukke en voornamelijk stressvolle dag (voor mij dan ) is het weer een benzine en G60 op kenteken!

Vroeg op de keuring verliep eigenlijk alles vlot alleen druppelde remvloeistof bij het T stukje voor de remkrachtverdeler op de achteras. Een vriend van me was mee maar we kregen het terplekke helaas niet verholpen.

Het was uiteindelijk 1 felsje die niet lekker afsloot. Toen we ermee bezig waren ontdekte we nog een lekkage bij de remdrukreducer voor op de ABS unit voor de achteras. Deze heb ik snel overgezet van een andere ABS unit. De hele boel ontlucht en toen was het dicht.

Bij de herkeur ging alles prima en mochten ook nog opnieuw wegen waardoor het gewicht op kenteken terug op orgineel kwam.

Al met al weer een super vriendelijke ervaring bij de keurmeesters is Schiedam!

De volgende stap is klaar maken voor de APK. Ik heb nog de nodige kinderziektes en zaken die wil gaan verhelpen maar er is ook al heel veel goed. Geen olie lekkages en KVS lekkages bijvoorbeeld.

Onderstel voor en demping is echt treurig. De schroefset die eronder zit is net steigerbuis, die gaat eronder uit. Daarbij zet ik alle rubbers van het subframe nieuw en stabi ook de toplagers zijn niett goed. Gezien ik goede ervaring met BMW met LEMFORDER zet ik dit ook bij de Corrado.

ABS lamp ging helaas boven de 40 niet uit. Dus daar moet ik verder mee.

Motorisch was het nog wat oppassen met gasgeven. Uiteraard moet alles inlopen maar er was een situatie dat deze koud veels te rijk was en eenmal warm leek alles goed maar je kon wel iets van pingelen horen bij last. Dit heb ik vandaag gevonden en dit was een te lage druk op de BDR. Ik heb een verstelbare van Malpassi maar deze stond te laag tov van orgineel waardoor denk ik de injectoren niet een mooi spuitbeeld hadden. Eenmaal de orginele BDR erin was het probleem direct weg. Het is altijd jammer bij die AFM dingen dat je er niet een fatsoenlijke handleiding bij krijgt maar je alles zelf moet ontdekken.











__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote