View Single Post
  #140  
Old 30-08-2023, 18:26
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 851
Default

Weer terug van vakantie. Altijd leuk als er kadootjes klaar liggen als je terug komt.




Hier liep ik tegenaan voor een appel en een ei. Enige is dat er geen rubbers bij zitten.

Dit is dus weer een aankoop omdat ik nu het subframe er af ga halen voor montage van de bak, en zo rol ik nog verder van het één in het ander. Ik zal hem voor de gein nog even opsommen.

-Eerst originele downpipe doormidden geknald op het circuit
-Milltek downpipe ligt klaar, dus goed moment om te monteren
-Resterend deel uitlaat past niet direct, dus gelijk maar maken zoals ik het al in mijn hoofd had met kleinere tank, en uitlaat recht naar achter
-Downpipe eraf, dus ik kon bij het turbine deel van de turbo, veel speling, dus dan maar een andere (hybride) turbo
-Vanwege het hogere koppel was ik bang voor de originele koppeling bij tuning, dus dan maar een set van Sachs erop
-Bak eraf, dus dan ook maar de Quaife sper erin
-Vanwege de tuning ook de inlaat eraf gehad om de swirlflaps te verwijderen
-Vanwege de tuning de kabelboom uitgedund om foutmeldingen te verwijderen
-Iets fout gegaan bij montage bak, dus straks subframe eraf voor de montage, daarom goed moment om de Eibach stabilisatoren te monteren

Man wat een lijst, er zit logica in, maar de vrouw gelooft er niks van.

Dan in de vakantie ook nog even een dagje naar Spa geweest omdat Frank en Danny er gingen rijden, en wij toch redelijk in de buurt waren (Gulpen, Limburg).

2 sessies met Danny mee gereden, en Frank wat geassisteerd waar mogelijk. Voor mij als bezoeker een hele leuke dag. Spa is wel echt even iets anders dan Assen en Zandvoort, de helft van de bochten is zoals Ramshoek en Scheivlak om een kleine vergelijking te maken. Spa staat nu wel echt om mijn bucketlist om te gaan rijden.

Hier nog wat sfeerimpressies:





__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote