Lange stilte betreft het rooie monstertje geweest hier, zolang dat ik inmiddels bijna van pagina 1 af was
Langzaam aan weer een beetje tijd over aan het houden dus maar weer eens met de G60 bezig. Er zijn nog een aantal dingen die op mijn lijstje staan voor deze auto.
Zo lekt de BBM hogedrukpomp adapter in de swirl pot/ brandstofpomphuis onder de auto af en toe. Ik kan er maar niet achter komen of de behuizing lekt of de pomp zelf. Soms verzet ik de auto en ligt er ineens een aardige plas. Maar als ik er naar ga kijken blijft dat ding altijd kurkdroog. Nou dacht ik dat het vast te maken kon hebben met dat als ik er mee rijd er meer belasting dus hoge brandstofdruk is. Dus heb ik de leiding even losgehaald van de galerij en via een 4 bar overdruk klepje verbonden. Zelfs dan (met 12V op de pomp) zie ik niks actief lekken. Omdat ik hier helemaal naar van werd heb ik maar besloten om de boel om te bouwen naar Golf 3 tank met de grote opening en hoofdpomp intern. Vandaag in het noorden van het land een knappe VR6 tank opgehaald en meteen even een nieuwe Bosch pomp besteld:
Na een kleine schoonmaakbeurt:
Super strakke tank alleen was de originele pomp al gewisseld voor een 8V pomp, dus geen VR6 model pomp. Nu heb ik deze van Bosch gekocht, alleen past dit weer niet met de vlotter van Pierburg. Dus mocht iemand nog een VDO vlotter (of complete Mk3 pomp met vlotter) hebben liggen voor een leuke prijs, laat het weten! Moet het type zijn waarbij de vlotter op de pomp geklikt zit, en niet aan de ‘dop’ vastzit met een stok.
Daarnaast lekt het uitlaatspruitstuk bij de pakking aan de cilinderkop. Je weet wel, die plek waar je alleen kan komen met miniatuurhanden. Hier moet ik tzt ook nog even de moed voor verzamelen om aan te beginnen.
Ook nog altijd aan het speuren naar een set grijze recaro stoelen. Mooiste zou een set XR’s zijn maar als die er uberhaupt op komen dan moet ik daar eerst weer de hypotheek voor verhogen. Waarom kon ik niet geboren zijn in de tijd dat die dingen voor een krat beugels op te halen waren… Afijn, alles op z’n tijd.