Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Je kunt ze gerust rood stoken hoor, zorg alleen dat ze niet witheet worden want dan zit je op t smeltpunt  En ff voorzichtig in de buurt van het wiellager, als er ineens vet begint te koken kun je die ook gaan vervangen namelijk..
Dingen horen geloof ik maar op 65 Nm vast te zitten. Dus dan zal er idd wat aan borgmiddel tussen zitten. Als je erachter komt welk merk het is laat het ff weten, dan koop ik die als vervanger voor mn rode loctite 
|
Dan zal ik het nog eens proberen met wat langer te stoken.
Weet dan wel dat het voor eeuwig en altijd vast staat
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Gebruik je soms een gewone inbussleutel? Daar kun je niet echt kracht mee zetten, weet ik uit ervaring (met een krukaspoelie). Ik heb toen een inbusdop gekocht, en met de gewone hefboom ging het moeiteloos!
 (vierde van links)
|
Ik gebruik ook zo'n inbusdop, maar waarschijnlijk geen kwaliteit zoals jij hebt. Heb zo is een set bij HBM gekocht, maar koste geen drol, dus kan je daar ook niet veel van verwachten. had het warm gemaakt de inbusdop erin en tijdens het proberen zag ik de inbus zo verdraaien en krak. Misschien moet ik even een betere kwaliteit voor gaan halen, voor ik de bout kapot draai, dan sta ik verder van huis. nu probeer ik het wel met een inbussleutel, maar gaat voor geen meter.
Quote:
Originally Posted by daNpy
Toch breken die doppen ook wel eens.
Als ze echt echt vast zitten kun je natuurlijk WD40 gebruiken. Dit moet je dan wel even in laten werken (een nacht).
Of je moet met een slagmoersleutel werken. Door de impact gaan bouten ook makkelijker los (in plaats van alleen draaimoment dmv een arm).
De dop erin zetten en er dan met de hamer opslaan (dat deed je al begrijp ik) is wel goed. Let wel op dat je de achterkant van de dop niet beschadigd.
Overigens zitten er bij mij gewoon 6 kant bouten op... daar kun je meer mee dan inbus.
|
Die wd40 heb ik een aantal dagen achter elkaar er in gespoten, en goed laten trekken, maar geen resultaat.
Als het echt niet lukt, kan ik al beter twee andere fusee's nemen, en die adapters erop laten zitten voor als ik die op mijn andere golf zet.
Maar eigenlijk moet een gewoon loskomen.
Dit zijn de schuldige
Met langs deze kant de afgebroken inbus, extra werk...!