View Single Post
Old 05-02-2004, 23:28
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
ik weet opzich ook niet veel van reviseren af maar ik begin er ook gewoon aan, het is dan wel een diesel die ik wil gaan reviseren maar ik denk opzich dat er geen verschil inzit

maar wat wil je weten dan van reviseren ?

Wat ik nu weet is hoe je aan de hand van de toleranties, waarvan er een aantal in de vraagbaak staan, kunt meten of de speling bijvoorbeeld op de nokkenassen nog binnen de toleranties vallen. Maar je hebt gelijk dat je er het beste gewoon aan kunt beginnen, alleen zou ik graag van te voren weten wat de gebruikelijke bewerkingen zijn bij een revisie. Vernieuw je de oliepomp, doe je iets aan de koelvloeistof kanalen, hoe bepaal je of de cilinderwanden geboord en gehoond moeten worden, waar kan ik de onderdelen bestellen zonder peperduur uit te zijn etc etc.
Het liefst zou ik van te voren er iets over willen lezen, werkplaatshandboek voor revisiebedrijven ofzo. Ik ben namelijk niet van plan om er 2 jaar over te gaan doen, liefst haal ik het uit elkaar, bepaal wat er moet gebeuren, besteed de dingen uit die ik zelf niet kan terwijl ondertussen mooi onderdelen besteld kunnen worden. Dan kan na een maand of 2 alles weer in elkaar et voila!

(wat een verhaal, maar als je helpen kan, graag)