View Single Post
Old 10-02-2021, 13:15
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Kleine update rondom de Porsche remmen. Ik had een fusee met lager en wielnaaf nodig om het een en ander buiten de auto te kunnen passen. Gezien een set gebruikte halfgare fusee's met boutbare remklauwhouder tegenwoordig blijkbaar 100 euro waard moet zijn, ben ik maar autodoc opgedoken en daar de het goedkoopste wiellager, wielnaaf en fusee gekocht, nog geen 45 euro voor compleet nieuwe delen Uiteraard wel van een kwaliteit welke ik nimmer aan m'n auto zou schroeven, maar dat maakt niets uit gezien ze na het passen toch ergens op zolder geknikkerd gaan worden

Dik spul zo! Tevens nog geïnvesteerd in een Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB radio. Gaaf 90's retroding welke perfect in het Mk2 interieur past, maar dan met AUX, SD en USB aansluitingen verstopt onder het cassetteband luikje & bluetooth verbinding.

Maargoed, remmen setback Nr.1 heeft zich al aangekondigd:

Ze passen namelijk nét niet fijn in de Sebrings & Ronal Turbo's.. Als de klauw één millimeter lager zou zitten dan ben ik vrij van de tunnel van de velg. Het is nu even kijken hoe ik het aan ga pakken.

Ik wil namelijk graag bij de 15 Inch velgen blijven zodat het sleepergehalte een beetje hoog blijft. Ook is mijn favoriete rubber niet in een toepasselijke 16 inch maat te krijgen.

Andere optie zou dan toch een een set 16 Inch Porsche C2's zijn. Ook super dik en period correct, maar dan moet ik naar ander rubber.

Ik ga nu eerst kijken hoeveel ik van de spacer af zou kunnen frezen zodat de klauw iéts meer naar binnen komt maar de remblokken nog wel mooi contact houden met de schijf, wordt vervolgd dus!
Reply With Quote