View Single Post
  #2  
Old 07-11-2020, 16:35
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

De blauwe leiding is je retour leiding, de zwarte is de aanvoer. Dus zwart van de tank naar de pomp, dan van de pomp naar de spinnenkop. Blauw van de spinnenkop naar de pomp, en van de pomp naar de tank. In jouw opstelling gok ik dat ze die blauwe leiding gewoon doorverbonden hebben. Die pomp hangt dan tussen de zwarte leidingen.

Geen idee waarom ze het zo hebben gedaan, misschien om geld te besparen ofzo. Die originele pompen kosten meer dan 200€. Niet zo slim naar mijn mening, brandstofdruk is het hart van K-jetronic. Heel het systeem werkt op basis van de brandstofdruk, als je problemen hebt met brandstofdruk loopt de auto slecht.
Op die originele pompbak zit ook een accumulator die fluctuaties in de brandstofdruk opvangt, althans ik neem aan dat het daarvoor is. Dat heb je in jouw huidige opstelling niet, als het er niet op moest zitten had VW het er ook niet op gezet.

M.a.w tenzij je auto omgebouwd is naar een ander injectiesysteem is het dus een goed idee die originele pomp er onder te steken
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote