View Single Post
  #203  
Old 01-11-2020, 11:50
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Moge allen,

Gisterochtend een proefrit kunnen maken na de proefstart van donderdag.
Oliedruk bleef uiteindelijk iets aan de lage kant, dus de plunjer iets ingeschroefd voor de rit met laptop 's middags.
Dat ging aardig goed. Een paar keer in de 2e en 3e versnelling flink doorgetrokken naar 7000 tpm.
Je hebt dan je handen vol om de boel op de (polder)weggetjes te houden dus ik heb niet gezien hoe hard het ging, maar 120 in z'n 2 is geen probleem

Maar even later hoorde we een vreemd tikkend geluid uit het blok.
Bij belasting was het geluid er niet maar wel bij gas los en weinig belasting.
In eerste instantie dachten we aan de klepspeling/tuimelaars.
Dus kever op de aanhanger geladen en naar huis gebracht, direct de brug op.
Achter de kleppendeksels zag het er goed ut, sommige kleppen moesten gesteld worden.

Verontrustender was de speling op de krukas. Je kan met weinig moeite de krukaspoelie een stukje heen en weer draaien.
Waarschijnlijk zijn de drijfstanglagers er dus uitgelopen...

Dit is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de paar runs met de AN-8 leidingen.
Waarom heb ik die dan laten maken vraag je je misschien af?
Toen we de leidingen gingen maken zei ik dat ik AN-10 leidingen wilde hebben. Maar de koppelingen die in het blok zaten én de oliekoeler waren allen voorzien van AN-8 fittingen, dus daarom is het allemaal AN-8 geworden.
Niet wetende dat het zulke gevolgen zou hebben.

Weer een (duur) lesje geleerd dus.
Morgenavond het blok er weer uithalen...

Gr. Cees
Reply With Quote