View Single Post
  #156  
Old 06-06-2019, 20:10
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,035
Default

Voorzichtig hier de draad weer oppakken.

Geen harde deadlines, maar rustig bouwen en daar lol uit halen. Eerste doel de cilinderkop opbouwen en juist afgesteld op het blokje krijgen.

Stap 1. De inlaatkanalen ruimen voor een goede aansluiting op het custom inlaatspruitstuk t.b.v. de CBR Carbs.







Stap 2. Onderdelen verzamelen en afsturen naar MRA motorrevisie in Apeldoorn om nieuwe klepgeleiders te laten plaatsen.

Noemenswaardig op de foto:

- Dubbele klepveren van 8V GTI (Althans zo zijn ze verkocht daarover straks meer )
- Schrick nokkenas 280/280 013.01.800-03
- TT Verstelbaar nokkenastandwiel uit de USA
- Custom inlaatspruitstuk voor de CBR Carbs




Stap 3. Cilinderkop fris gewassen retour en klaar om verder af te monteren. D.w.z. nokkenas met nieuwe keerringen en tuimelaars plaatsen.

De dubbele klepveren.




Kopje gevlakt. Uiteindelijk op advies van MRA ook nieuwe kleppen laten plaatsen.




En gewassen, klaar voor afmontage.




Stap 4.Afmontage.

Tuimelaars plaaten.




En toen liep de nokkenas vast. Na enig onderzoek bleken de binnenste klepveren volledig ingedrukt de nokkenas te blokkeren en dus niet te passen. Hieronder heb ik een voelermaat ertussen gedrukt. In deze positie is de veer volledig gecomprimeerd maar de nok nog niet voorbij het dode punt, de voelermaat zat dus klemvast tussen de windingen.




De toegepaste Schrick 280/280 graden nokkenas is geleverdn als onderdeel van de Knobloch tuningkitjes uit de jaren 80. Hierbij werd met de standaard klepveren gereden en ook volgens diverse Duitse fora kan dit prima.

Uiteindelijk er dus maar voor gekozen de binnenste klepveren te verwijderen.

En het eindproduct, volgende stap kopje op het blok schroeven en de boel goed afstellen.


__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote