View Single Post
  #337  
Old 01-05-2019, 12:08
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 877
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Deze werkt op het principe van een temperatuur afhankelijke weerstand, zogehteen NTC of PTC (negatieve of positieve temperatuurscoefficient. Deze is opgebouwd als een 'spanningsdeler'. Dit betekend dat de NTC in serie staat met een andere weerstand (welke geloof ik op de tellerbak zit de printplaat achterop), en naarmate de weerstand afneemt bij een hogere temperatuur, zal het voltage naar de meter toenemen en moet deze oplopen.

Meet dus eerst eens of je 12 [V] krijgt op de stekker van de koelvloeistofsensor op de motor. Is dit het geval, meet dan de temperatuursensor zelf eens door. Deze moet bij een warme motor (90 graden) tussen de 375 tot 275 ohm zitten. Indien deze ook gewoon werkt én je voedingsspanning is goed, dan is er een probleem met de meter zelf, of het kan zijn dat de printbanen op je tellerbak beschadigt zijn.


Zal ik doen, maar zal pas voor in het 't weekend zijn nu.

Normaal heeft deze gewerkt, voor de ombouw.
Ik heb normaal nog ergens een kort filmpje van in 2014 de dag dat ik de golf ben gaan halen. Daarop zou het moeten te zien zijn.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote