13-06-2005, 19:16
|
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by WilliamF
Nou, na een dagje informeren en zoeken ben ik het een en ander te weten gekomen, en sommige dingen ook niet.
Allereerst heb ik geen fabrieksgegevens over het maximum koppel dat de bak kan hebben... helaas. Maar gelukkig heb ik wel wat andere bruikbare info gevonden.
De drieptrapsversnellingsbak waar wij het hier over hebben word ook gebruikt in een aantal modellen van audi, althans het binnenwerk dan. Waaronder ook de 2.3l uitvoeringen! Met een aanzienlijk koppel. Echter aan deze bakken is wel wat veranderd, om dit grotere vermogen aan te kunnen zijn grotere drums geplaatst met daarin meer fricties (om slip tegen te gaan). Dit is in jou geval dus ook aan te raden, het is mogelijk om deze grotere drum ook in jou bak te plaatsen. Je zou hiervoor dus een audi bak op de kop moeten tikken en dan het spulletje ombouwen. Ook is het aan te raden (zowel bij deze als bij een verstevigde bak) om de lijndruk in de bak te verhogen, dit kan d.m.v het verstellen van de vacuummodulator aan de bak.
|
Thanks, hier heb ik wat aan! ik hou deze bak er in.
Mochtie kapot gaan dan zal de volgende van een audi zijn.
Fijn dat je het even hebt uitgezocht, dank du